آیا نمادهای شیطان پرستی در کشور ایران در حال گسترش است؟
برخی از پژوهشگران پیرامون شیطان پرستی، نمادهای فراماسونریها، صهیونیستها… را به عنوان نمادهای شیطان پرستی مطرح میکنند. اگرچه این مفاهیم با هم شبیه هستند و این فرقههای ضاله و انحرافی در مواردی بسیاری این مفاهیم را از هم، وام گرفتهاند. از آنجایی که رهبران، کتب مقدس، اندیشهها، آرمانهای… فرقه شیطان پرستی با فراماسونری جدا است، نمادهای آنها هم از همدیگر جدا است. ممکن است فرقه شیطان پرستی با فراماسونری حیطههای مشترک در اعتقادات و عملکرد داشته باشد که دارد؛ اما هیچ گاه داشتن حیطه مشترک به این معنی نیست که فرقه شیطان پرستی همان فراماسونری است. اینها دو مقوله جدای از هم هستند که نمادهای جدایی هم دارند. اگرچه برای یارگیری و جذب بیشتر، از نمادهای یکدیگر استفاده میکنند. فلذا باید برای فرقه شیطان پرستی و فراماسونری نمادهای اختصاصی و نمادهای مشترک، قائل شد. نمادهایی که اختصاص به هر یک دارد و نمادهایی که به خاطر تداخل حیطه اعتقادیشان مشترکاً از آن استفاده میکنند. اگر کسی فرقه شیطان پرستی و فراماسونری را یکسان تلقی کند بدون تردید در اندیشه و فهم مبانی آنها و هم چنین در ارائه تحلیل و راهکار… به خطا خواهد رفت.
یادآوری نکته در اینجا ضروری مینماید و آن این که در این سالها برخی از افرادی که کارشناس مسائل فرقه و ضد فرقه نیستند و یا از برخی از امور دلخوریای دارند «مانند فردی که اهل شیراز است و در زمینه های یهودیت و شیطان پرستی و… مطالعاتی دارد» دست به سیاه نمایی درباره، استفاده و بکارگیری نمادهای شیطان پرستی در داخل کشور و یا جهان اسلام زدهاند!
این دسته از ساختمان قوامین و مجلس شورای اسلامی و دیوار نویسی خیابان زرتشت غربی و دروازه قرآن شیراز… گرفته تا هتل ساعت مکه و ستون سنگ زدن به ابلیس در منی و عرفات… را دسیسه شیطان پرستان میدانند و هر یک را نمادی از نمادهای شیطان پرستان بر میشمردند! به گونهای که در وبلاگها و وب سایتهای خود، پر کردهاند از این مطالبی ذکر شد! در حالی که یقیناً هیچ یک از این موارد نماد شیطان پرستی نیست، اگرچه شباهت به نمادها شیطان پرستان دارد. هر ستون بلند و کشیدهای که ابلیسک نیست. ابلیسک شاخصهها و تعریف خاصی دارد که هیچ یک از این موارد ذکر شده آن شاخصهها را ندارند.